Tidresenärens hustru blir film


Fick lägga in en till order från cdon, någon hade reserverat en av böckerna jag behövde från bibblan ("Att skriva människan") & då passade jag även på att beställa Carsten Jensens bok "Vi, de drunknade" eftersom jag velat ha den ett tag nu. Så dit gick lite av mitt studiestöd för förra månaden... Dessutom insåg jag att en av årets favoritförfattare kommit ut med en ny bok "Her Fearful Symmetry" plus att hennes första bok "Tidresenärens hustru" är på gång att bli film, med Ron Livingstone som Gomez. Ron spelade i en av mina favoriter till TV-serier, "StandOff". Spännande! Vad jag tyckte om "Tidresenärens hustru" finns att läsa här.

För övrigt är det tomt på Jim Grimsleys & John Green-fronten.. Saknar nya böcker av dem! Tycker mina favoriter i allmänhet levererat dåligt med nya böcker i år. Vet att Johanna Nilsson håller på att avsluta sin bok (www.johannanilssonforfattare.blogg.se), men i övrigt är det tomt..  Annars så ska jag läsa "Bröderna Lejonhjärta" & "Mio, min Mio" & jämföra med varandra, i min kurs. Ska bli kul :) Har även tre biografier att läsa i den andra kursen, så det blir mysig höstläsning med té & kaffe framöver.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback