Om att gå vilse


Jag har bott i denna sovande sommarstad i nitton år. Nitton år. & det händer fortfarande att jag går vilse (ometaforiskt sett). Jag blandar ihop gator, kvarter och kan inte orientera mig, förklara var Forex ligger eller hur man går till tågstationen. Vaddå Gustavsfält liksom? Är inte det konstigt? Är nästan lite säker på att jag hittar bättre i Stockholm än här, men Halmstad har väl aldrig varit särskilt logiskt. Jag går vilse, för långt, för kort.. Men jag hittar alltid hem.



Kommentarer
Therese

Jag vet inte om du har körkort och kör i Halmstad, men jag märkte när jag började köra bil där att det blev om möjligt ännu mer förvirrande ;)

2009-10-02 @ 14:00:54
Reiyu

Jag har inte körkort än.. & om det blir ännu mer förvirrat så vette katten om jag vill ha ett ;)

2009-10-05 @ 15:17:57
URL: http://reiyu.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback