048;


gick genom Halmstad häromnatten
och den här djävulska värmen
påminde mig om något;

typ sommaren 2011 eller 2012
jag är inte så bra på årtal
men i alla fall,

du var också ute,
lät dig jaga mig lite;
smsade från ställe efter ställe.
Asbest spelade på Route 666
och du hann ikapp mig
jag lät dig komma ikapp mig 
du hade sagt att du inte skulle dit
& tanken på att du kommit för min skull
gjorde mig sjukt nervös. 

Det var kvavt. 
Dansgolvet så otroligt varmt;
men Asbest spelade & det var omöjligt att stå still. 
Ingen svalka utomhus, bara ännu klibbigare i luften. 
Jag skulle jobba morgonen efter, eller iväg på något så jag lämnade dig där,
på Storgatan
efter spelningen.

Fan jag skulle ju ha låtit dig gå hem med mig. 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback