008;


Det har varit två ganska intensiva veckor nu, hade min sista bokjurypresentation (utav fem) igår. Känns skönt att det är klart och att alla klasserna nu är igång och jobbar med projektet. Det är även skönt att det har gått så bra; fasade lite inför presentationerna då jag inte är sådär superbekväm med att prata inför större grupper än, men det har faktiskt gått riktigt bra. Har ju varit en liten utmaning att presentera så många böcker samtidigt och ändå hålla kvar elevernas intresse, de flesta klasser har fått ett paket med 30 böcker, medan de som är blandade 2-3or har fått några fler. Man hinner ju inte prata om varje bok utan vissa får man bara visa upp så att de har sett alla i alla fall. Alla klasserna har dock varit jätteduktiga och lyssnat fint och sedan velat komma igång och jobba direkt efter, vilket alltid är kul. Har varit riktigt roligt att få jobba lite mer med eleverna och fått vara ute i klasserna, hoppas på lite fler sådana projekt framöver. 

Nu blir det istället att hitta tillfällen för diskussionsgrupper för klasserna som jobbar med bokjuryn på F-3 skolan, är sju stycken klasser med treor så jag kommer att ha över tjugo tillfällen med diskussionsgrupper då alla elevern som jobbar med bokjuryn ska få en chans att vara med vid ett tillfälle, så jag har en del att göra framöver också. På den andra skolan har vi inte riktigt hunnit diskutera fram något upplägg, de fick böckerna i fredags så eleverna ska ju hinna läsa också... 

Annars? Fritiden spenderas ofta med att ta sig hem från jobbet, slutar jag att jobba kl tre så är jag hemma halv fem. Slukar också massa böcker, tror jag har läst över trettio stycken bara nu i januari. Upp till det så pluggar jag lite engelska då och då samt att det blir en hel del Netflix-timmar i sängen.. Det nya året har helt klart kickstartat igång...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback