005;


Jag brukar köra några läsutmaningar per år och 2016 är inget undantag;

 

Som vanligt och som jag har skrivit tidigare så har jag min utmaning på Goodreads som nuvarande ligger på 100 böcker under 2016. Men, då jag lånar mycket från bibliotek (blir ju så när man jobbar på två) så tänkte jag köra en hyllvärmare-utmaning också. Jag hoppas att inte statistiken är helt korrekt, men enligt mitt katalogsystem här hemma så har jag över 200 böcker som jag inte har läst. Visst, en del av dem är böcker som jag inte alls har något intresse av att läsa utan bara samlat på mig under åren, så någon dag (typ nästa gång jag flyttar?) ska jag gallra ut en del. Men ja, jag siktar på att läsa minst 25 hyllvärmare under 2016. & vad har vi mer? Poesi; jag älskar ju poesi och brukar försöka läsa några diktsamlingar per år. Under 2015 gick det sådär, men detta året hoppas jag att hinna läsa 10 stycken.

 

Så sammanfattningsvis;

100 böcker lästa, 25 hyllvärmare & 10 diktsamlingar hoppas jag hinns med under 2016. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback