004;


två febernätter nu, hade sett fram emot att komma igång och jobba igen efter julen men har istället bara fått ligga hemma i sängen. Hoppas på att komma iväg imorgon, även om jag inte känner mig hundra än - borde inte vara så men tycker det är stressigt att vara hemma; känns som jag missar så mycket. 
 
Fått läst en del böcker som jag har haft hemma ett tag nu, så det känns bra; har fortfarande sjukt mycket böcker som står i mina hyllor olästa så det blir att bryta av jobb-läsningen med någon engelsk YA lite då och då. Har fortfarande lite svårt för barnböcker, är inte van vid det kortfattade sättet att skriva. Eller snarare detaljlösa som tyvärr ibland blir när man ska skriva kort och ibland ramlar handligen iväg lite mycket i vissa böcker. Såklart det finns bra och välskrivna böcker också, men jag tror helt enkelt att Hcf-böcker (6-9år~) inte riktigt är min cup of tea. Dock försöker jag läsa ur ett annat perspektiv än mitt egna (vilket jag tror att man får göra), försöker hela tiden tänka på hur barnen läser böcker och vad de skulle tycka om den etc, går lite enklare då. Mycket verkar handla om att orientera sig bland författare och det blir mycket mängdläsning bara för att kunna skapa sig lite bredd och bygga upp en liten tips-databas som behövs. Är ganska skönt att jag är en relativt snabb läsare i alla fall, & ibland har jag sällskap av bästa fluffbollen: 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback