003;


 
 
2015 passerade och därmed avslutades även min årliga reading challenge på Goodreads. Hade "som vanligt" ett mål på att läsa 100 böcker och i slutändan läste jag 108 (vilket blev totalt 20,390 sidor). Mestadelen av dem var dock i slutet av året böcker för jobbet. Ni kan se böckerna och ratings här. Numera så kör jag dock på att de böcker som inte har någon rating är sådana som jag mestadels läser för jobbets skull, de drog ner min average rating ganska mycket så jag har slutat att sätta betyg på dem. Kommer bara att sätta ratings på de böcker som jag läser utanför jobbet/för min egna skull. 
 
Mina favoriter från 2015? 
(klicka på boken för att komma till bokens sida på goodreads)
 
* Djupa Ro av Lisa Bjärbo
* Ishavspirater av Frida Nilsson
* Journey to River Sea av Eva Ibbotson
* Vad gör man inte av Maja Hjertzell
* Mysteriet på Hester Hill av Kristina Ohlsson
* I'll give you the Sun av Jandy Nelson
* Everybody Jam av Ali Lewis
* Orkans öga av Lin Hallberg
* Århundradets kärlekssaga av Märta Tikkanen
* Kaninhjärta, Fågelbarn, Rävsång av Christin Ljungqvist
* The Age of Miracles av Karen Thompson Walker
Glasbarnen av Kristina Ohlsson
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback