016;


Bokrean, del II

Gick en sväng med mamma och syster yster igår när de var och hälsade på och vi gick inom bokhandeln här i lilla byn, slutade med att jag kom ut med "Kriget har inget kvinnligt ansikte" & "De sista vittnena" av Svetlana Aleksijevitj (Nobelpristagaren i litteratur 2015). Tyckte inte att bokhandeln hade sådär jättemånga intressanta titlar, mamma hittade en hel del och syster köpte också någon bok. Tyvärr så är många av reatitlarna översatta och jag vill helst läsa på engelska ifall det är originalspråket.. Det är väldigt stor skillnad på utbudet när man ser till språken (ca 5200 svenska titlar till förhållande till ca 260 engelska titlar på Adlibris), jag vet att det troligen finns en förklaring men jag tycker att rean rent generellt borde innefatta mer böcker på flera olika språk. 

 

Reaböcker som blev beställda:

* Allt det där jag sa till dig var sant | Svensson, Amanda

* Nattsagor för sömnlösa | Wester, Johanna

* När hundarna kommer | Schiefauer, Jessica

* Det sista vi har är våra kroppar | Hansson, Bob

* Revolutionsskrivarna | El Saadawi, Nawal

 

La även dessa i kundvagnen: 

* Everything Leads to You | LaCour, Nina

* Humans of New York: Stories | Stanton, Brandon

* All the Light We Cannot See | Doerr, Anthony

* Made of Stars | York, Kelley

* My Sister Lives on the Mantelpiece | Pitcher, Annabel

 

Många av titlarna som jag tipsade om i förra inlägget är sådana som jag antingen köpte på bokmässan eller redan läst (+ vissa översättningar), jag är ganska nöjd ändå, även om jag kan känna att rean kändes väldigt spretig i år med otroligt många titlar. Brukar det vara såhär många? I alla fall, om du gillar ungdomsböcker (YA) och att läsa på svenska så finns det väldigt många bra reaböcker att beställa online. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback