Bokmässa


Hemkommen efter att ha spenderat två dagar på bokmässan. Första året jag inte var sådär super-pepp på att åka, lyckades inte riktigt hitta några lockande programpunkter (missförstå mig rätt; jag har varit på bra seminarium & program, men den där wow-faktorn infann sig aldrig riktigt). Jag fick med mig ett gäng böcker, två trötta, skoskavda fötter och en dos inspiration med mig hem. 
 
Tyvärr så tycker jag att seminarium sällan blir sådär bra som de hade kunnat bli, oftast handlar det om väldigt abstrakta saker där jag hade velat ha väldigt konkret & koncist. Många korta seminarium tar upp mycket tid på att presentera de som ska prata vilket inte lämnar så mycket tid över för själva ämnet, vilket är synd. Det är också extremt olika beroende på vem som styr samtalet; vissa monterprogram på 20m får in mycket mer än vad vissa seminarier på 45m hinner med. 
 
Men överlag har jag haft två väldigt bra och trevliga dagar, fått många idéer, tankar och tips. Ska försöka att återkomma med lite mer om vad som jag lyssnade på, men först ska jag få några timmar sömn... 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback