A beginning of an ending


Börjar idag på sista kursen på utbildningen; om två månader och ett par dagar så är jag förhoppningsvis färdig bibliotekarie. Lämnade in sista inlämningsuppgiften innan uppsatsen i fredags så tog ledigt hela helgen, bara tagit det lugnt & knappt gjort något mer än att titta på netflix & spela onlinespel. Man får ha sådana helger ibland. I veckan blir det mycket universitet, åker även hem till mamma & pappa över påsk. Hem till barndomsstad & minnen & vänner & min hjärtans fröjd. Ska försöka hitta tillbaka till böckerna och läsningen, kom lite vilse under förra året och sedan när jag läste litteraturvetenskap så fanns inte riktigt lusten och viljan att läsa mer böcker än kurslitteraturen. Får även se om jag skriver lite om de böcker som jag fastnade för under förra året; Sarah Kay, Rainbow Rowell & Emma Karinsdotter fanns bland favoriterna. Har även läst en del böcker i år som jag inte bloggat om, exempelvis Olivia Bergdahls debutroman "Efter Ekot" & "Otopia" av Per Nilsson. 

Kanske poppar upp lite inlägg om böcker senare i veckan, ska försöka få till ett par tidsinställda inlägg så att det inte blir helt tomt här.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback