Ibland känner man sig dum...


Många har skrivit och bloggat om E. Lockhart på sistone och jag har sett ganska bra saker om hennes bok som på svenska heter Kanske är det allt du behöver veta så den har varit på min mentala läslista ett tag, tänkte se om jag kunde få fatt i den på jobbet. Så häromkvällen när jag skulle plocka fram något nytt efter att ha läst ut I'll give you the sun så kom jag på att jag köpte en bok av Lockhart för ett par månader sen, så jag drog fram den ur bokhyllan, titeln på engelska lyder We were liars. Och gissa vad? Det är samma bok. 
 
 
Förstår att det här med översättningar inte alltid är så lätt, men hallå, det här är ju inte ens i närheten... Tycker helt klart bättre om den engelska titeln och omslaget, det passar bokens handling bättre också på något sätt. Men ja, det här med översättningar av titlar blir ju helt klart ett förvirringsmoment ibland, men kanske ska se det som att man slog två flugor i en smäll när man kan stryka över två titlar på sin att läsa lista men i själva verket bara läsa en bok... 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback