Break the Sky


sista terminen och folk börjar fråga när jag flyttar hem; när jag återvänder. Känns forfarande avlägset: tre år skulle ju vara så länge, skulle ju hjälpa mig att tänka ut allt och skaffa nya planer. Det blev inte riktigt så. Just nu känns det som jag hade bättre koll på vem jag var för tre år sedan när allting började än vad jag har nu; eller hade jag bara starkare band till hemstaden? Jag vill så mycket men sätter snubbelben för mig själv, har så låga förväntningar på mig själv att det är svårt att misslyckas. Kortsiktiga mål; bli klar med uppsats, bli klar med extra projekt på jobbet, fixa sommarjobb.

 


Kanske blir det hamnstaden i höst, kanske blir det en till termin här i lägenheten i den lilla staden i den lilla skogen. Framtiden är oviss; man ska inte lägga sig i allt för mycket.

Trackback