New week


 
ny vecka, nya seminarier, nya tag. Jobbade i helgen så blev inte så mycket tid över till annat, pluggade lite i söndags eftersom jag missade hela fredagens 'studietid'. Blir mycket tidiga morgnar denna veckan, både skönt och jobbigt, skönt att komma igång tidigt, men sjukt jobbigt att gå upp. Sitter på UB just nu, ska strax ta bussen hemåt för att sitta hemma och plugga grammatik - lyckades inte få med mig den boken i morse. 
 
Började läsa Ketchup Clouds igår, försöker ta mig ur min lilla lässvacka (dvs ersätta de flesta Netflix-timmar med läsning), den verkar ok så här långt; handlar om en ung tjej som börjar skriva brev till en fånge som sitter på death row. Gillar språket såhär långt, den är lite söt, med meningar som:
"My sister is small and round so we ended up calling her Dot."
 
Får se om lusten och tiden finns att läsa under resten av veckan. Annars? Läste en lite längre novell (ca 90s) Flirting with Maybe på läsplattan under pendlandet i helgen, barnslig, söt, romantisk är väl passande nyckelord. En bra av- & bortkopplingsnovell, men inte mer än så tyvärr. Lite väl kliché. Läsåret 2014 börjar inget vidare - men förhoppningsvis blir det bättre...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback