Escape routes


 
under julen så läste jag bland annat The Graveyard Book av Neil Gaiman och ett av hans citat satte sig lite extra sådär bakom bröstbenet, jag har tänkt en del på det sedan jag läste boken. Kanske för att det passar in på mig, kanske för att det passar in på så många som jag känner, som rastlös rör sig ute i världen utan att riktigt veta var de är på väg. Även om jag hört liknande citat innan så fick jag mig en tankeställare; man kan fly mycket men man kan aldrig fly sig själv. 
 
“Wherever you go, you take yourself with you.”
Neil Gaiman, The Graveyard Book, p 95.
 
 

Ive been thinking a lot about the quote seen above lately, I read the book during christmas and that quote, even tho Ive seen many simular quotes before, this one got to me. Maybe its cause I can relate to it and know that many of my friends possibly can do that aswell, friends thats restless travels around the world, never landing, never looking back, never quite knowing where they are going next. You can escape so many things, but never yourself.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback