; summary


dricker té vid soffbordet, tröttnade på att hänga i köket så släpade med mig datorn till vardagsrummet. Mysigare här, nu när Ellen inte bor med mig försöker jag passa på att ha mycket ljus tända - blir bara "stängda" lyktor och sånt när hon flyttar in efter sommaren. Dagen har bjudit på seminarium (inte så hemskt som jag trodde det skulle vara) och läsning. Påbörjade The Art of Fielding av Char Harbach igår och kunde knappt lägga ner den igår när det var dags att lägga sig, kan inte riktigt förstå varför. Den handlar om baseball, men som jag sa till några tidigare idag så har jag aldrig läst en bok om baseball som egentligen inte handlar om baseball. Till syster sa jag att det är lite som att Moby Dick handlar om en vit val fast den egentligen inte handlar om en vit val. Det är lite svårt att förklara, men trots en del spelsituationer och baseball så handlar den om så mycket mer, helt klart en bok värd att läsa! 
 
Imorgon blir det "laboration", vad jag förstått innebär det att vi kommer befinnas oss i en datasal och fiffla med xml - ska bli spännande! Första uppgiften blir helt klart att försöka hitta rätt sal.. 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback