; chaos


kaosdag. Beskrivning i korta drag:
* kommer hem till Alvesta, hinner laga mat innan strömmen går.
* chansar på att kunna plugga på biblioteket, men de är också strömlösa (precis som hela jäkla stan).
* väntar i tjugo minuter på en buss till Växjö tillsammans med massa irriterade människor vars tåg står stilla.
* åker buss i sisådär 30mins för att komma till Växjö och kunna skriva i alla fall några rader på grupparbetet.
* sätter mig vid caféet på biblioteket och öppnar datorn, klockan är vid sex.
* klockan 18.45 annonserar de i högtalarna att biblioteket stänger om en kvart, även om öppettiderna som finns på biblioteket hävdar att de har öppet till 20.00, jag packar surt ihop mina grejer och börjar leta efter bussar och tåg hem.
* handlar och hämtar ut paket från Telia på vägen hem, försöker skriva på grupparbetet men internetet är så jäkla segt och laddar mest om dokumentet. Ger upp och bloggar istället. 
 
Så tja, det här var ju roligt. Not. 
 
Nu tänker jag fortsätta att läsa Då tänker jag på Sigrid som jag påbörjade på bussen hem innan idag, mestadelen av morgondagen kommer att spenderas på biblioteket med att skriva grupparbete - förhoppningsvis utan störningsmoment. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback