; söka efter något på bloggen?


För ett bra tag sedan så tappade Google tålamodet med allt som hade med blogg.se att göra och tog helt enkelt bort blogg.se ur sina system. Problemet var alla spam- & skräpbloggar. Jag har övervägt väldigt många gånger att flytta bloggen och wordpress är det jag funderat på mest; men jag gillar blogg.se, speciellt möjligheterna man har utseendemässigt. Så i nuläget ligger bloggen kvar, dock utan sökfunktionen då den var helt oanvändbar. Jag försökte bygga en egen som gick via google, men kunde inte få det som jag ville. 
 
Det finns en enkel lösning på detta: letar du efter något specifikt på min blogg - eller någon annan hemsida så klicka in dig på google > skriv site: följt av hemsideadressen du vill söka på och ett sökord. Exempelvis: site:reiyu.blogg.se narnia (då borde man få upp alla inlägg där Narnia nämns). Funkar på de flesta hemsidor. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback