; saturday links


 
Med morgonkaffet i termosmugg bläddrar jag igenom nättidningarna & min reader.. & hittar bland annat:
 
Intressant text i SvD om svenska översättningar, att det översätts många böcker från svenskan i förhållande till hur litet språket faktiskt är, vilket såklart är trevligt. 
 
Fabulerat skrev ett intressant blogginlägg igår (som jag tappade bort i readern utan att veta vem som skrev det & var lite nervös över att jag inte skulle hitta igen, note to self: stjärnmärk...) om ett ämne jag varit inne lite på när jag pratat självbiografier - just vad som händer med minnen över årets lopp. Att det är svårt att skriva om sin barndom eftersom man inte riktigt kan lita på sina minnen. Har inte läst artikeln själv än, ska se om den går att trolla fram på ub på måndag när jag ändå ska på föreläsning. 
 
Helgen är ganska tom, ska sätta mig i sängen & läsa ut Girlfriend in a Coma hade jag tänkt, sedan ta en promenad i det fina vädret. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback