; john green & fantastiska böcker


 
har precis läst ut en av mina absolut favoritböcker, igen. Ett tag efter jag hade läst ut fantastiska böcker fanns det bara ett stort svart hål; tankarna snurrade hur ska jag någonsin hitta någon lika bra bok? Hur ska jag någonsin våga öppna en till? Efter John Greens The Fault in Our Stars så kändes det mest som ett svart hål, jag gillade mina nya kompisar Hazel Grace & Augustus, ville fortsätta umgås med dem ju! Jag ser tillbaka i min läslogg och inser att det är nästan precis ett år sedan jag läste den för första gången; 6:e mars 2012. Numera blir det sällan svarta hål efter fantastiska böcker; eller ialla fall inte lika svarta och stora.
 
Läste ca femtio sidor i morse på bussen, resten nu under kvällen i sängen. Min hand är just nu förbannat på mig eftersom den inte alls tycker det är en bra idé att statiskt hålla en bok flera timmar i sträck; svullen & blåaktig är den - men ja, det var värt det. För  även ett år, flera snabb-läsning & hysteriskt många hyllningar senare så är den lika fantastiskt jävla bra. 
 
Förr eller senare exploderar jag är den svenska översättningen, som vi absolut kan diskutera. Jag ogillar den skarpt.  Vill man läsa den på engelska så misstänker jag att språket inte är helt ungdomsvänligt, men med lite vilja går ju det mesta & John Green är en underbar författare som man inte bör missa. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback