; hyllvärmare


 
det här med hyllvärmare är ett ständigt återkommande fenomen inom bokbloggsvärlden. Man köper/släpar hem böcker som man är väldigt entusiastisk över, men sedan blir det stående och samlar damm i hyllan utan att man kommer sig för att läsa dem. Känner ni igen er? När jag flyttade och inte hade möjlighet att plocka med alla böcker försökte jag ta med så många olästa som möjligt (& några favoriter), men ändå har det inte blivit av att jag läst särskilt många.. Jag köper nya, lånar på bibliotek - prioriterar annorlunda helt enkelt. Jag har aldrig riktigt haft mål (som många andra bloggare) att jag ska läsa x antal hyllvärmare per månad eller år - för jag väljer bok efter stunden, jag kan inte göra någon rangordnad att läsa-lista. Läsning ska vara kul, något lustfyllt - inte något påtvingat (här blir det ju lite skillnad på studielitteratur & skönlitteratur, men ja, jag tror ni förstår). Därför väljer jag alltid bok efter humör, vad jag är ute efter just då. 
 
Jag är också väldigt bra på att låna hem biblioteksböcker som jag sedan lämnar tillbaka olästa.. Inte lika mycket på senare år dock, men ändå. Tidspress funkar inte riktigt alltid för att få läst något. Men ja, jag får väl räkna mig till de bokbloggare som (tidvis förgäves) försöker läsa fler hyllvärmare och släpa hem mindre böcker. 
 
Läser just nu en hyllvärmare; Winter birds av Jim Grimsley. Tankar kring den kommer antagligen imorgon. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback