"Enkät" från Bokhora


Snor bokenkät från Bokhora för att jag är för trött för att skriva något vettigare. Sorry. 
 
1. Vilka författare köper du alltid i inbundet (dvs, snabbt efter boken kommit ut)?
John Green är nog den enda just nu, gör ofta olika från bok till bok, men bland annat David Levithan, Johanna Nilsson, Sarah Dessen och Jennifer Brown har jag varit ganska snabb på att köpa tidigare.  
 
2. Vilka författare har du flest böcker av i bokhyllan?
Janet Evanovich, Lundell, Connelly, Sara Dessen tror jag är de författare som tar mest plats i hyllorna. De flesta andra författare jag gillar har inte hunnit ge ut så många titlar än. 
 
3. Vilken var den senaste boken någon tipsade dig om, och vad tyckte du om tipset? Var blev du tipsad, om det var en blogg?
 Oj, med tanke på att jag bevakar en hel drös av bokbloggar så får jag väldigt många tips nästan varje dag - bara igår  ökade jag want to read-listan på goodreads med runt tio titlar. Ofta lägger jag till böcker av bara farten och en del försvinner senare för att det visade sig att det inte var något som direkt intresserade mig. 
 
4. Vilken var den senaste boken du gav bort? Mottagande?
Syster yster fick en bok om Thåström; Stå aldrig still - mottagandet var ganska underbart, med tanke på att hon velat ha boken i flera år men den har varit slut på förlag mm. Kan ju säga att jag hann få ca fem mail från olika ställen om att min beställning inte kunde levereras innan jag äntligen fick boken hem i brevlådan. Var lite nervöst ett tag. 
 
 
5. Har du några biblioteksreservationer just nu?
Jag har alltid reservationer.. Titlarna är för närvarande: Marcelo in the real world och A tangle of knots. Brukar ha ett par aktiva, men eftersom jag spenderar tid i Halmstad i sommar känns det dumt att ha låneböcker att hämta i Växjö. Ser dock väldigt mycket fram emot A tangle of Knots.
 
 
6. Vilken bok/böcker läser du just nu?
 Unspoken (The Lynburn Legacy #1) av Sarah Rees Brennan. Hittills är intrycket bra, har cirka en tredjedel kvar. Gillar att det kommer en YA inom fantasy som faktiskt innehåller andra saker än vampyrer och varulvar (jag vet att det finns fler sådana, jag har bara haft svårt för att hitta dem). 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback