A trip down memory lane


 
 
ligger i sängen, telefonen blippar bredvid mig. mail från andra sidan havet, andra sidan av verkligheten;
 
han skriver att han tänker på mig, att det inte är någon som snor hans pennor när han läser på kvällarna, ingen som snor täcket om nätterna, ingen som väcker honom försiktigt med pussar på morgonen avslutar med:
 
vad gör du ikväll?
 
för längesen, en kväll på skype med hans raspiga röst i hörlurarna berättade han att han alltid visste var tiden i sverige var, att han aldrig ställde om armbandsuret. Det blev en trygghet på något sätt.
 
& jag ligger i sängen, tänker hur jag saknar någons tyngd ovanpå mig, någons värme. Alltid någon. Aldrig personifierad saknad.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback