; notes from a student


 
spenderade dagens första vakna timmar med att vakna, äta frukost, hitta kläder & smink och cykla ca 2km i minus sisådär tio grader för att hinna med en tidigare buss & faktiskt komma i tid till universitetet.. Det var dags för opponering av uppsatserna som lämnades in för ca en vecka sen. Det gick bra, vår uppsats blev "klart godkänd" & det var ganska odramatiskt hela alltet. Jag fick höra att jag borde ha haft fler semikolon (funderade på att göra ett massutskick till gamla lärare med titeln "dagen ni aldrig trodde skulle komma" eller ngt annat dramatiskt). Lite efter tio blev vi utsläppta och fick helg. På måndag börjar en ny kurs som ska bli rolig, nämligen pedagogik. Jag har köpt kurslitteratur idag, kollade nypriset på böckerna & dog lite inombords - tio minuter senare på blocket så kändes allting ljusare. Hittade bägge böckerna begagnade i fint skick & till samma pris som en av dem skulle ha kostat på adlibris. Åh apropå att köpa saker; min poncho kom idag! Budade hem den förra veckan från tradera & den var mkt finare & tjockare än jag trodde. Så jag är ganska nöjd faktiskt.. 
 
Nu ska jag sova utan att sätta något alarm & sedan bara ha en lugn & skön helg (förhoppningsvis full av böcker) - lär bli en ganska tuff introduktion nästa vecka så lika bra to be prepaired & någolunda utvilad.. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback