; descriptions


 
 
det snöar. Jag har suttit vid fönstret och pratat i telefon i över en timme, tittat på hur flingorna dansar på väg ner mot marken. Kyligare än i Halmstad och en annan slags kyla, sjö istället för hav, vinden är inte lika bitande. Första gången jag bor mitt i landet, alla städer har alltid annars legat längs med kusten. Göteborg, Kungsbacka, Varberg, Halmstad - på något sätt har släktingar alltid bott i kuststäder, nära till havet. Jag gillar tystnaden, jag tänker inte på det när jag är där, men vägen vid mamma & pappa är hårt trafikerad men jag är så van vid de ljuden att det är först när jag kommer hem till Växjö som jag reflekterar över det. När tystnaden tar vid. 
 
Jag bor i korridor, kollektiv. Det tar en kvart med buss att ta sig hit från Växjö centrum. Det är en folkhögskola som erbjöd hemlösa studenter en plats att bo på, för tillfället är vi sex stycken här - från början var vi åtta. Omgivningarna är fantastiska, finns ett naturreservat i närheten där jag gick en del promenader i höstas. Men det bästa är hur tyst det är - nästan som huset i Kungsbacka, jag gillar tystnaden - eller snarare att själv få bestämma vad som ska fylla den. Jag lyssnar nästan alltid på musik - oftast sådär i bakgrunden. Perfekt. 
 
Halva dagen har nästan redan försvunnit, jag ska städa och sedan fortsätta lägga in böcker i goodreads - är inte på direkt läshumör än. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback