; tematrio


Berätta således om tre bra böcker som passar både för ungdomar och vuxna (och alla däremellan) oavsett vilken etikettering boken har. Veckans tematrio från Lyran - och här kan man ju tycka att jag borde vara i mitt esse då jag mestadels läser ju den typen av litteratur. Här kommer min trio: 
 
1. The Night Circus av Erin Morgenstern. En fantastisk bok om en magisk cirkus, en cirkus som inte är lik någon annan cirkus med sina svartvita tält och som dyker upp utan förvarning & försvinner lika plötsligt. Väldigt fin och trollbindande bok som jag tror passar de flesta åldrar.
 
2. The Fault in Our Stars av John Green. Nej, jag kommer inte sluta tjata om denna fantastiska bok förrän varenda människa läst den. Helt. Jäkla. Underbar. 
 
3. If I stay Where she went av Gayle Forman. Kanske lite fusk, men de två hör ihop så de får stå ihop. Stark och fin berättelse om en tjej som överlever en tuff bilolycka och vi får följa hennes pojkvän som hela tiden håller sig i närheten av henne på sjukhuset. Hur förhåller man sig till när det händer hemska saker kring de man älskar? 


Kommentarer
bloggbohemen

Morgensterns bok verkar intressant. Skriver upp den på tipslistan!

Svar: Är en av de bästa böckerna jag läste förra året, helt magisk, så tycker absolut att du ska läsa den :)
reiyu.blogg.se

2013-02-04 @ 15:57:56
URL: http://bloggbohemen.blogspot.se
Monika

Nattens cirkus kan jag nog med säkerhet säga att jag kommer att läsa. Någon gång.

Svar: Det är en fantastisk bok, kan dock upplevas som "konstig" i början, men när man väl kommit in i den är det väldigt svårt att sluta läsa.
reiyu.blogg.se

2013-02-04 @ 19:12:16
URL: http://bokslut.blogspot.se/
Lena

Har inte läst någon av dessa, men det är böcker som jag vill läsa.

Svar: Vad kul, tycker absolut det är böcker som är värda att läsas :)
reiyu.blogg.se

2013-02-06 @ 12:23:03
URL: http://lenasgodsaker.blogspot.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback