; slutet på en vecka & början på en ny


 
.. så tog Halmstad-besöket slut och jag är tillbaka i Växjö efter att ha spenderat sisådär tre timmar på en buss. Hade dock sällskap av ipaden & Steve Sem-Sandbergs Theres, jag är smått förvirrad hittills - men språket är fantastiskt och formatet annorlunda, klippboksform. Verklig fakta blandat med fiktion. Blir lite klokare för varje sida jag läser känns det som i alla fall. Theres är en bok som jag haft länge på min lista över böcker jag vill läsa, känns bra nu när jag äntligen plockat upp den (eller snarare laddat ner den). 
 
Förhoppningsvis bjuds det på mer läsning i veckan; har även ett adlibrispaket på ingång. Skolmässigt är det grupparebete som gäller, redovisning på fredag. Förra fredagen fick jag reda på att jag nu klarat mig genom två papers som hälften av klassen fått kompletteringar på (trots att jag torsdagen innan deadline var så frustrerad att jag mest ville krypa ihop i fosterställning och gråta). Känns bra nu. 
 
Ska strax lägga mig, rummet doftar ylang ylang från aromalampan och jag borde ha packat upp istället för att gå igenom över hundra blogginlägg i readern och lite sånt. Men som Emily Dickinson skrev: "Forever – is composed of Nows" - jag väljer helt enkelt att göra det i ett annat nu. 
 
På återseende.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback