; day twelve


♣ A book you used to love but don’t anymore ♣
 
 
Therese, Therese av Bisse Falk bar jag med mig i väskan genom hela högstadiet. Det var den ultimata ungdomsboken för mig just då, den där som beskrev hur hopplöst det kändes tidvis. Mitt trettonåriga jag var lyrisk över denna fantastiska bok. Mitt tjugoplusåriga jag är inte lika lyrisk. Jag har faktiskt inte vågat läsa om den på senare år, men jag vet att de "glasögonen" jag läser med idag är mer kritiska och jag vet inte om jag är beredd att ge upp det fina minnet jag har kring den här boken. Jag gillar det nog alldeles för mycket. 
 

Samma sak med:
♣ Twilight (Stephenie Meyer)
Zebraflickan (Sofia Åkerman)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback