; day nine


♣ A book you thought you wouldn’t like but ended up loving ♣
 
 
Tidresenärens hustru var en bok jag snubblade över när jag runt tjugohundratio började använda boktipset och liknande sidor - den här titeln kom upp som exempel på böcker som jag kanske skulle gilla. Jag var ganska skeptisk mot sidorna överlag då, men när jag hittade den senare på bokrean så tänkte jag "varför inte" och köpte den. När jag väl började läsa slutade jag inte förrän boken var slut. Till en början är det förvirrande, för det gäller att hålla ordning på datumen och åldrarna i början av varje kapitel. Henry har en genetisk sjukdom som får honom att resa i tiden och boken fokuserar mycket på hans fru, Clare. Oron, saknaden och hemligheten som hon bär på, hur man kan få de allra uddaste av förhållanden att fungera. 
 
 
Andra böcker med samma attribut:
♣ Till sista andetaget (Anne Swärd)
♣ Girlfriend in a coma (Douglas Coupland)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback