; day eighteen


♣ A book that disappointed you ♣
 
 
Nicole Krauss bok The History of Love var för mig mest förvirring: folk hade bloggat fantastiska saker om den och mina vänner sa att jag bara måste läsa den. Ni vet, den pressen. Så jag läste, förväntade mig magi och förälskelse och en ny favorit. Men nej, jag förstår faktiskt inte boken, för mig var det ett virrvarr av personer vars liv gick in i varandra och händelser jag inte förstod - synd för i övrigt var det en väldigt vackert skriven bok med en bra grundidé. 
 
Andra titlar som inte matchat mina förväntningar:
♣ Extremly loud & Incredibly close (Jonathan Safran Foer)
♣ Before I Die (Jenny Downham)
♣ Jag är den som skall komma (Johanna Nilsson)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback