Dear Teen Me [bok]




Författare: Kristin E. Andersson (red)
Titel: Dear Teen Me
Utgiven: 2012
Förlag: Zest Books
Språk: Engelska (192s, paperback)

Dear Teen Me är en bok där sjuttio författare skriver brev till sig själva som ungdomar och där varje brev börjar med just "Dear Teen Me..", de ger tips angående utanförskap, situationer som kan kännas jobbiga, drömmar vänskap osv. De inkluderar ämnen som jag tror att de flesta som har varit ungdomar kan känna igen sig i.

Tyvärr så är det många författare som jag aldrig har hört talas om, vilket är synd då det hade varit roligare att läsa om några fler författare man känner igen. Det är ingen bok som man sträckläser utan man läser några "brev" då & då. Jag tyckte att man hade kunnat ha något färre författare och lite längre texter (varje text är 2s), tyckte även formatet var lite svårläst med ganska liten text och glansiga sidor. Det är helt klart en rolig idé och jag tror säkert att den kan hjälpa ungdomar som känner sig vilsna och osäkra.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback