ca fyrahundra sidor senare..


 
den har stått i min bokhylla i cirka ett år, två gånger har jag börjat & gett upp - men skam den som ger sig. För fem minuter sedan läste jag sista sidan i en av de kanske mest hypade böcker inom bloggvärlden: Jellicoe Road av Melina Marchetta. Och oj vilken story när man väl började läsa och förstå, som att skala av lager av lager från någonting. Skickligt och inspirerande. För säkerhets skull förde jag lite anteckningar på en av de tomma sidorna längst bak, mest för att hålla koll på namn - men det var kul att skriva upp lite gissningar på vad som skulle komma. Älskar hur Melina först ger ledtrådar till läsaren och sedan avslöjar saker, fick flera aha-upplevelser under läsningen, riktigt rolig bok att läsa - även om storyn är tragisk. 
 
Jag tror det var Khemiri som sa någon om att det är respektlöst att läsa en bok vid fel tillfälle - & jag är glad att jag väntade med att läsa Jellicoe Road. Till en början verkar det vara en komplex och svår bok, men om man bara ger den en chans så tror jag att många skulle komma längre än de gjort (många bloggare har haft väldigt skilda åsikter om läsbarheten med mera). Fin, oväntad bok och även om jag läst så många debatter och blogginlägg om just denna boken, så kan jag säga att det är mycket i handlingen som inte går att få med i diskussioner. Blev väldigt nyfiken på vad Marchetta har skrivit för några andra böcker..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback