; kapitulation?


Vet inte varför men min hand vill verkligen inte vara med och skriva på tangentbord, kryper i den, domnar och krampar - den har aldrig gjort såhär innan, skitdumt och kass timing. Satt uppe till halv fyra i morse/natt och skrev på hemtentan, har skrivit lite nu på fm också men ägnat större delen av tiden åt att flyttpacka och försöka få lite ordning i kaoset. Hur mycket böcker kan man (jag...) släpa hem på ett halvår egentligen?! Att jag dessutom ska till Halmstad och bo där i ca en och en halv vecka underlättar ju inte saken; fått tänka och sortera var jag ska göra av vilka saker.
 
Känns fortfarande overkligt. Inatt är sista natten jag någonsin sover här. När jag flyttade in tänkte jag att det här var ett rum man kunde bli galen i, så lite plats - men det har fungerat förvånandsvärt bra och jag har återigen insett vikten av att faktiskt ha ett skrivbord under tiden man pluggar. I lägenheten kommer jag antagligen ha matsalsbordet som kombinerat mat- & skrivbord för platsbristen. Jag stod i valet mellan bäddsoffa eller skrivbord och tja, bäddsoffan har klara fördelar, speciellt om folk vill hälsa på. 
 
Känner jag mig själv rätt kommer jag ge upp tentan någonstans inatt och skicka in den trots att jag inte känner mig färdig, men det brukar lösa sig ändå - just nu är jag i stadiet där jag faktiskt kan tänka mig en omtenta så länge jag slipper försöka skriva på tangentbordet med min jävulska hand.. Vi får se hur det går helt enkelt. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback