; new week, new opportunities


Så trött på sistone, förstår inte varför - letar anledningar för fullt, drar egna slutsatser. Åker till stan, går runt barfota; köper solglasögon & tillskott som kanske eller kanske inte gör mig piggare, som kanske eller kanske inte ser till att jag kan träna utan att benhinnorna & fotlederna lägger sig i & gör ont. Äter glass med syster yster. Syster går till kompis & jag sätter mig ensam med en bok i kapsylparken, lutar mig mot ett träd & får solen i ögonen, men det spelar ingen roll för det är tisdag & den varmaste dagen på länge.

Midsommar regnade mest bort. Sötaste Ems var bästaste sällskapet.

Vaknade imorse med halsont & John Blund jagade mig genom förmiddagen med sömnstoft & sin lockande, mjuka röst. En mjuk katt bredvid mig i soffan, ögonen i en bok men jag höll mig vaken. Imorgon ska jag försöka återuppliva en gammal vana som jag misslyckades med förra veckan, kanske är jag starkare nu, kanske spelar det ingen roll. Men jag ska lyckas imorgon. Det svåra är att skapa rutiner, det lätta är att följa mönstret.

Men imorgon är det en ny vecka. En ny chans. Nya möjligheter.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback