; yet again frustrated


Sitter på biblioteket; kan inte skriva så fort som jag brukar för att deras tangentbord inte är i samma skala som normala tangentbord så mina fingrar går gång på gång vilse. Jag vill berätta om Grekland, om de vita husen med blåa dörrar & fönster, om labyrintstaden, stränderna om nätterna.. Vill kunna skriva; blir rastlös av pennans rispande mot pappret i motsatt av den lugnande effekten som ljudet av naglar mot tangenter har på mig. Blir frustrerad, jag vill kunna skriva, plocka upp ett tomt dokument & stirra på skärmen under tiden jag låter mina fingertoppar komponera textstycken, blunda och andas. Det är inte samma sak här; störande moment, barn som skriker, människor som kommer & går. Datorskärmar drar alltid till sig nyfikna ögon; får sällan vara ifred. Jag gillar inte det, kan inte skriva när folk iakttar. Vad jag gör utan dator? Läser böcker, kolla filmer, stickade klart en grå sjal igår, målar naglar, diskar & plockar. Saknar lite det sociala, att trycka på en knappt & två minuter senare har du hur många personer som helst att prata med; men ändå, lite skönt med en påtvingad paus.

Nu ska jag skicka in jobbansökningar..



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback