Slå, lilla hjärta, slå


På första gången på väldigt länge har jag på mig halsbandet med guldberlockerna; tro hopp & kärlek, kikade efter i smyckeslådor och hittade en del saker som jag nästan glömt bort. Aldrig i livet att jag ens i närheten hade glömt bort detta halsbandet, jag har bara inte velat bära det på grund av... omständigheterna. Minns när jag fick det - vissa presenter bara... klickar. Det var jul, dåvarande killen hade lånat en bok av mig och gillat den så jag hade köpt ett eget ex till honom (Korpens sång av Per Nilsson). Jag fick en liten röd Guldfynds-ask med ett halsband med tre berlocker i guld; kors, ankare & hjärta.

Storyn bakom?
Ett likadant halsband förekommer i boken. Det  behövdes inga förklaringar - jag & han kopplade direkt och skrattade mest åt det (eftersom jag & han inte hade en aning om vad den andre hade köpt) men jag tror inte att han & jag ens försökte förklara vad det var som var så roligt med hela alltet heller.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback