I tried to pass for nothing


Läser tegelstensvariant av Aidan Chambers, tänder miljoner ljus för att försöka få upp värmen på mina söta tjugosex kvadrat. Beställer böcker fast jag inte borde (med barnslig förtjustning), tre engelska pockets. Plockar med småsaker, spikar upp saker & ändrar detaljer. Fyller garderoben. Dricker vanilj-latte. Ser ut på den blå himmeln & tänker att nej, jag skulle nog aldrig klara av bottenplan. Packar upp vattenpipan & inser att oj vad liten & söt den var. Tänker tillbaka på CBY. Tänker tillbaka på alla sommarkvällar på galgberget, med utsikt över halva stan. Hittar minnen i form av brännmärken på en fleecepläd. Katalogiserar böcker & inser att jag är glad att jag inte räknade titlarna innan jag bar dem fem trappor upp (tvåhundrasextio titlar, om man inte räknar fack-litt eller poesi). Inser att jag har ett par kassar hemma hos mamma & pappa med böcker som jag inte vet vad jag ska göra med. Så mycket osorterat tänkande..  



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback