♫ Feeder, Comfort in Sound ♫


Detta är vad jag lyssnat på sistone;


Feeder, Comfort in Sound, samma titel som deras skiva från 2002. Kommer ihåg att Peter skickade en låt med dem - tror det kan ha varit Just the way Im feeling, kanske? Hade lite glömt bort dem tills en vän skickad en länk till en av deras nya låtar. Kan inte låta bli att älska albumet Comfort in sound, mycket för att det lever upp så bra till titeln - det är ett behagligt album, även om det är lite mörkt. Titlar som Quick Fade, Come back around osv. Historien bakom Comfort in Sound? Ett självmord. Trummisen Jon Lee begick självmord i januari 2002, Grant Nicholas and Taka Hirose som bildat bandet var skeptiska till att fortsätta utan sin vän, men Lees familj bad dem fortsätta. Vilket resulterade i Comfort in Sound; en vacker, känsloladdad tribute till Lee. Jag älskar känslorna, riffen och melodierna. Underbar skiva, underbara texter. Får mig att undra vad jag mer glömt bort för musik.. & vad hände egentligen med bandet Semisonic?! Lyssna & njut :)



Låten Quick Fade, en av mina favoriter.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback