Bråddjupa skogar & tjärnen


Kikar ut genom fönsterna, ingen skog. Bara ett mörker som faktiskt inte ens snön tränger undan i natt. Borde sova; ska till jobbet om cirka sex timmar... Borde vända tillbaka dygnet. Lite lycklig, fått tillbaka en av mina favoritböcker, sliten men välmående ska den få bo hos mig i all evighet. Saknar fortfarande de norrländska skogarna, bråddjupet & tystnaden. Stjärnorna. Tjärnen. Gränslösa skogar & ängar & fält så långt man kan se. Någon gång återvänder jag. Mitt enda löfte till mig själv. En dag ska jag skriva klart historien som tog sin början i en stuga i Härjedalen.

Kan ännu inte sammanfatta mina tankar om allt som hänt. Träffade dessutom bror ute i fredags. Inser alltid hur jag mår när jag träffar honom; han läser mig som han aldrig gjort annat. Allt är bara en stor röra just nu, kanske dags att städa, organisera?

Kanske bara behöver en semester härifrån.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback