Älskade krig & Förbannande fred


Tack Johanne.

Tror artikeln leder till mer känslor/ingivelse om man själv hört henne prata om kriget. Jag lyssnade på henne -06 i Stockholm och i mina ögon då var hon författaren till triologin Freja, Idun och Saga. Inte en journalist som skrev krigsreportage. Bilden ändrades under tiden hon berättade om det nakna skrivbordet, den beväpnade soldaten som vaktade dörren, bilden av trasiga människor, krigets spår.

Sedan cirka en månad tillbaka står tre av hennes böcker på min boklista, den ena, Fördömd, läser jag just nu. Älskade krig och Förbannade fred ska jag försöka få tag i så fort som möjligt.

& tycker det är lite skönt med tjejer som har koll på argumenten och skinn på näsan. Go Johanne!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback