Three thirty sunday morning


Mitt minne är som ett kylskåp fullt av post-its. Många sitter så långt bak att man omöjligt kan läsa vad som står, andra är tydliga, andra kladdiga & nästintill oläsliga. Jag är van vid mitt kaos. Jag är van vid att glömma saker, att se människor på stan & tänka att "jag känner igen henne, hon liknar tjejen från andra klass.." sällan namn, namn kommer inte överrens med mitt minne - eller tvärtom.

Jag brukar säga att jag är en tvådagars-människa. Jag har idag & imorgon - resten lämnar jag åt tiden.

& ibland... flashbacks:
... en påsklilja på en bänk, en not "från en vän"
... ett "jag älskar dig" halv fyra en söndagsmorgon
... mjuka muskler bland silkeslena lakan, en kyss på axeln



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback