Mig


"Jag har så mycket förstånd att förlora än" skrev Winnerbäck & ibland lever jag efter hans kloka ord. Jag läser för mycket böcker & går vilse bland andras ord istället för att förundras av mina egna - även fast alfabetet är lika för alla. Det är så lätt att gå vilse, så svårt att stanna kvar - staden är för liten, längtan för stor. Jag skriver alltmer sällan nu, orden bleknar & papper gulnar. Jag försöker hitta tillbaka, men vägen är snårig. De senaste fem åren är en dimma, men jag tror jag kan minnas om jag blundar & försöker. Tror jag kan hitta en mening med dem. Jag har alltid haft många planer, många drömmar & sällan tid att planera, att förverkliga - men jag tror jag har hittat rätt nu.

Ibland får jag frågan om varför jag bloggar. Ibland vet jag inte. Någon gång under tjugohundrafem tryckte jag för första gången på spara & publicera. Sedan dess har jag bytt bloggar oftare än vissa byter strumpor, men jag fastnade för Reiyu. Jag brukar se bloggen som ett slags bollplank. Ventilation. Som bloggare är jag ganska oregelbunden, ibland kan jag skriva fem inlägg per dag, ibland fem på en månad. Men jag skriver mest för mig själv. 

För tillfället studerar jag biblioteks- & informationvetenskap vid Linnéuniversitetet i Växjö & i nuläget har jag siktet inställt på att bli skolbibliotekarie.

 

Trackback