Litterär skäms-lista


Lista över böcker som jag äger (notera ordet äger), böcker som står i min bokhylla men som jag inte har läst trots att jag haft (nästan) all tid i världen. Alltså: Lisas litterära skämslista, dedicated to V, som tvingade mig.

1. Orhan Pamuk - Snö, hittad på bokrean -06 eller -07...
2. Steve Sem-Sandberg - De fattiga i Lodz, relativt ny bok som jag var snabb med att köpa, men som fått stå. Fy.
3. Melvin Burgess - Smack, importerad från England.. för typ tre år sedan..
4. Haruki Murakami - Fågeln som vrider upp världen, efterönskad present, för något år sedan..
5. Vibeke Olsson - Molnfri bombnatt, efter tretusen rekommendationer eller så... så bor den i min hylla i alla fall..
6. Carlos Ruiz Zafón - Vindens skugga

Notera att detta kanske är en fjärdedel av alla mina ägda, olästa böcker.. Tog de som fått mest uppmärksamhet under åren. Tycker det är ganska fascinerande... Att jag importerat, önskat & köpt böcker som flera år senare fortfarande står oläst.. Ska nog ha det som höst-projekt! Att läsa mina hyllor, det som jag inte läst tidigare.

Trackback