Just a wall of text & thoughts


Beslutsångest. Borde formatera om datorn eller göra något åt att den låter som den ska dö hela tiden. För mycket skit, för lite plast. Minns hur snabb den var när den var ny... Nu kan det ta fem minuter att öppna Word. Funderar dessutom på om jag ska ha Word - även om det är så himla fint & användarvänligt så har jag tyckt att OpenOffice är snabbare, även om det är krångligare om man är van vid Word... Får se. Fick inga installationcds med till laptopen och pappa är inte så jävla hjälpsam - han kan spela dum om han vill. "Vaddå?" & jag bara suckar och försöker förklara att han kan hjälpa andra med samma sak, men inte sin egna dotter. Han satt en halv dag & försökte få in nya Sims på syrrans dator - han kollar inte ens på min.. Hmm. Behöver någon villig IT-kunnig kille nu! Rädda min dator!

Ska snart iväg till stallet, borde ha kopierat/skrivit ut papper och planerat.. Får antagligen jobba ensam idag, inte för att det stör mig - snarare är det lite skönt. Såg New Moon i morse, den linjerade med boken bättre än Twilight och de har lagt några extra nollor med i priset för specialeffekter. Härligt att se. Blev lite glad över att "filmen" i mitt huvud var liknande till filmen på skärmen. Så lycklig man kan bli då, även om filmen på vissa passager känns överspelad. Alice & Jane var verkligen perfekta i sina roller - härligt att se. Hyrde även Veronika bestämmer sig för att dö, en filmatisering av Paulo Coelhos bok med samma titel. Ska bli spännande och se hur det blir. Fick också fatt i Förbannade Fred på bibblan - hur jag ska ha tid med allt vet jag inte... Har nästan läst ut Twains bok Tom Sawyer idag i alla fall, går snabbare när jag skummar - kanske missar något men eftersom jag ska skriva en analys om klassiker så känns helheten viktigare än passager. Vem vet - jag kanske har fel? Ska i alla fall ha läst typ fem böcker till, helst inom en vecka - då har jag en vecka på mig att skriva analysen också, känns lite stressigt.

Söta Julie vill ha med mig ut ikväll, sanningen är att det inte lockar mig speciellt mycket - sov inte bra inatt & har sån satans muskelvärk. Jobbar ikväll och börjar halv åtta i morgon.. Men vi får se, kanske piggnar jag till under dagen trots allt? Ska jobba, rida lektion, rida Pieces och sedan fodra.. Går Viska sista lektionen så får jag vänta till efter kl. sex med Pieces - är lite jobbigt när han inte har en egen sadel.

Lite kontrast mot de senaste inläggen - svårt att lägga band på fingrarna när de flyger över tangenterna *s*



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback