Under gatlyktorna stod de otrogna och de vassa tungorna


Sorry för de, för tillfället, icke existerande uppdateringarna..

Det händer lite mycket just nu, jag skriver skriver skriver. Var hemma förra veckan och  jobbade på min roman, som jag hoppas ska bli något bra någon gång :o Samtidigt som skrivandet scrobblar jag musik på last.fm och läser böcker då och då när ryggen säger ifrån efter för många timmar vid datorn.. Har haft lite problem med att sätta mig in i skrivandet; har inte skrivit aktivt på ett tag... Att dessutom plocka upp en story man besviket lämnade för ca fyra månader sedan var en utmaning som jag har bråkat lite med.. Men jag hoppas jag får mer skrivet under denna veckan; förra var mest stirra på skärm, svära över lärarens rätt och fel, svära över ordens vara eller icke vara, undra hur många semikolon man kan använda i en bok; missbrukar ju dessa rätt rejält... (erkänn, semikolon ÄR underskattade!!) Samtidigt kan jag tycka att jag är klar, alla kapitel har nyckelord och jag vet lite vad jag ska skriva, jag behöver bara konkret SKRIVA det.. Svårt att förklara -suck- men det går framåt ialla fall!  

Och vad läser jag då? "Jag minns att jag sprang" av Ron McLarty (fyra kapitel som har varit över förväntan), "Boyhood" av J.M Coetzee (tre kapitel och jag vill inte veta hur många ord jag behövt slå upp, jag har svurit väldigt mycket över engelska-undervisningen i skolan...)

Hittade även en annorunda, väldigt intressant, debattartikel i DN där Daniel Sjölin och  Jerker Virdborg diskuterar 00-talets litteratur.     (http://www.dn.se/dnbok/duell-om-den-unga-romanen-1.486196)
Jag säger bara: bra DN, mer mer mer!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback