"Rörelse - allt annat är smärta"


Tillbaka till skolan till vardagen till balansen, till Thess sexsnack till Johans rökande och sånt. Allt snurrar mer än vanligt. "Rörelse - allt annat är smärta" - Steve Sem-Sandberg, Theres 1996. Har en massa att göra; en massa massa massa. Blir lite stressad, borde inte sitta och blogga på lektionstid. För tusende gången har jag glömt mitt USB-minne hemma med en massa texter jag borde haft med mig idag. Så mycket just nu. Snurrar spinner runt runt kanske till och med är jag lite vilse (jag vill fortfarande lyssna på Prince och hångla) glöm inte bort att andas glöm inte bort att leva.



Solkatter klättrar på betongväggarna
                                                                            rispar den hårda ytan
med sina klor

fortfarande;
ge mig öppna gränser
en väg som inte är motorvägsbred och enkel
en väg bort bort och aldrig åter


vad är rätt om ingen gör fel?


fortfarande; mjuka händers mot hårda tangenter.


Senaste:
läst Marcus Birro "Alla djävulska främlingar", Nicholas Shakespeare "Snowleg"
läser just nu Hemingway i fyra generationer, reportage och sånt. Mycket språk, mycket åsikter - någonstans mellan komik och tragedi. Stilistik. Vet inte om jag gillar det än - är översättningar.. Det är något med översättningar.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback