Allt handlar om modet att se varandra - att läsa i varandra


Det är så mycket val, så många funderingar, så många vägskäl. Jag har nog aldrig varit så förvirrad förivrig förbytt förlorad. Jag vill vara barn,

jag vill kunna ligga i sängen och beundra nattfjärilarnas silverdammiga vingar med barnslig lycka.

Mitt rum ser ut som ett krig, borde packa upp väskorna. Borde lägga undan böcker.

Konversation; mellan mig och moster mia
jag: men jag följer med till Ikea för att jag behöver bokstöd och fler hyllor.
mia: du har hyllor?
jag: inte tillräckligt många.
mia: du har inte för få hyllor, du har för många böcker.

sitter och skissar på hur jag vill att mitt rum ska se ut, inser omöjligheterna. Inser att jag bara har en naken glödlampa i sovrummet. Inser att jag skulle kunna ha fler självlysande stjärnor i taket och fler målningar. Mitt sovrum är ganska tomt, å andra sidan är det 2x2 m, med en säng på 200x120 cm... Med ett snedtak hela vägen.. Förstår ni problemet? Jag gillar mitt sovrum ialla fall.

Annat jag gör för tillfället är att jag inte orkar skriva eller sammanfatta vad jag tyckte om Maja Lundgrens "Myggor och tigrar", även om jag läste den och faktiskt tyckte den var helt ok. Jag läser "Theres" av Steve Sem-Sandberg av någon outgrundlig anledning och dessutom väntar jag på att min mobil ska begå självmord. Han har inte fått mat på väldigt länge, stackarn.

Köpt nya böcker från cdon, en bok med alla Shakespeares verk - var lite billigare än att köpa alla pjäser. Hittade dessutom "Fällan" av Michael Connelly - den enda kriminalromans författaren jag läst mer än en bok av! (kanske finns fler, men i så fall vill jag inte prata om det) "Fällan" är fortsättningen på "Poeten", den första boken jag läste av honom när jag gick i... åttan kanske? Jag gillar sommarrea.

Nu; läsning, ska dessutom leta efter en biografi på internet och sedan sova.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback