Bokåret 2008


Böcker lästa: ~ 120 st

 

(alla listor är utan inbördes ordning)

Fem bra böcker:

 

  • Neon - Jay McInerney
  • Drömfakulteten - Sara Stridsberg
  • SOS från mänskligheten - Johanna Nilsson
  • Twlilight (serien) - Stephenie Meyer
  • Guldkompassen - Philip Pullman

De fem som man skulle kunna ha skippat:

  • Jag skulle vilja att någon väntade på mig någonstans - Anna Gavalda
  • Ljuset faller - Jay McInerney
  • Tärningsspelaren - Luke Rhinehart
  • Therese Raquin - Émile Zola
  • Gullivers resor - Jonathan Swift

Tre författare som förvånade:

  • Stephenie Meyer
  • Sara Stridsberg
  • Philip Pullman

Tre författare som förfärade:

  • Jay McInerney
  • Camilla Läckberg
  • Paulo Coelho

Sötaste boken:

  • Guldkompassen

Bästa boken:

  • Drömfakulteten

Bästa författaren:

  • Sara Stridsberg

 

Jag orkar inte vara så ambitiös och lägga upp statistik på var författarna är ifrån, villket språk och sånt.. Detta är vad ni får och nu ska jag börja leva i 2009. :) 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback