Ms Boknörd goes shopaholic!


Okej, efter att ha sprungit runt cirka 30 min bland olika bokhandlar.. (har ju sååå många i Halmstad.) (2, om ni inte visste det, inte medräknat antikvariaten) bestämde jag mig för att spendera bokrean på internet istället, billigare och för mig, ett bättre utbud. Shoppingen gick på ~ sexhundra kr idag, ytterligare ~ hundra kr förväntas spenderas i morgon. (+ att jag har ett presentkort på Bokia).

Böckerna blev: (vissa inte reaböcker, utan vill-väldigt-gärna-ha-böcker som jag suktat efter heeela vintern)

♥   Bob Dylan, Tarantula
♥   Sara Stridsberg, Happy Sally
♥   J.M Coetzee, Ett dåligt år
♥   Maja Lundgren, Myggor och tigrar
♥   J.M.G Le Clézio, Skattsökaren
♥   Jim Grimsley, Winter Birds
♥   Joyce Carol Oates, Våld

Dyrast är "Tarantula" och "Vinter Birds", men eftersom Grimsley's bok "Dream Boy" var himlans massa bra så chansar jag.. Även J.M.G Le Clézio är en chansning.. Gillade ju inte "Öken" överdrivet mycket.. Men kanske måste man ge honom en chans till? Reapris på "Skattsökaren" i alla fall :) I morgon funderar jag starkt på James Frey's bok "Min vän Leonard", likaså när jag hittade älskade Hemingways "Den gamle och havet" på bokhandeln. Får irra runt lite mer och se om det finns något annat. Har ju tvåhundra i presentkort :)

Men vad säger man.. Det är inte bokrea varje dag! Synd att de fysiska bokhandlarna i stan mest reade ut deckare..



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback