The Accidental


Internet går segt som fan, pappa laddar ner - suck.. Idag har jag mest segat, var i stan med mamma vid halv elva, fick lämna tillbaka mina låneböcker, lånat om vissa eftersom deras hemsida inte funkar helt. Sedan på vägen tillbaka till Cassels (där mamma befann sig) kunde jag helt enkelt inte hålla koll på mig själv när jag såg att bokhandeln hade rea på engelska pockets... Jag måste verkligen skaffa lite självbehärskning. Som tur var så hade de inte så mycket som tilltalade mig - där fanns en Ali Smith samt ett par Aidan Chambers - mest "två i en" pockets och det blev Now I know och The Toll Bridge som fick följa med mig hem, alltså bara en bok! Måste fan vara rekord! Köpte även ett par nya kängor på Stadium, då jag redan dödat två på alldeles för få år.. Stackars skor. Kan säga att mina fötter dog av att gå till och från stallet med dem på. Mördarblåsor... Sedan lyckades jag även hitta två koftor på Cassels.. En kortärmad svart med knappar, samt en ärmlös lila med krage.. Nu har jag något att ha över mina enkla långärmade tröjor.

Har ett par snygga vinterbilder från när jag var ute med hunden i går, ska ladda upp dem så fort jag hittar min kamera kabel.. Fick även inspiration från en händelse på stan idag som kanske kan bli en novell. Kanske. Längesedan jag skrev något som inte var för bloggen. Ska försöka slita mig från datorn och läsa lite de närmsta dagarna..

Men nu, sova!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback