Straight and fast (& a lot of quotes)


How will I ever get out of this labyrinth? De sista orden av Simón Bolívar, generalen som bland annat befriade Peru & Venezuela.

Straight and fast. Straight and fast har Alaska (Looking for Alaska referens) skrivit som not i marginalen i boken The general in his labyrinth, som handlar om Bolívar. & jag är måttligt irriterad över alla böcker som är utlånade när jag behöver dem, vill citera, analysera. Looking for Alaska, antagligen en av de bästa ungdomsböcker som skrivits. Den enda ungdomsbok som fått mig tårögd.




Det snöar ute, bara lätta, duggande flingor. Asfalten är vit. Älskade vinter. Hatade jul. Lyssnar på Avril, minns henne, saknar henne, saknar vänskapen. Ett sms, ett samtal.. Vet inte om hon vill veta av mig. Du är svår att leva utan, jag är svår att leva med. Minns hur hon alltid gjorde många tomma rader mellan styckena - det irriterade mig aldrig utan jag smålog varje gång jag såg det i hennes noveller, hennes dikter.

Saknar journalistiken - något jag aldrig trodde jag skulle sakna. Något jag aldrig trodde var avsett för mig.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback